Winterse plaatjes

Altijd als het sneeuwt wordt mijn wereldje een stuk kleiner. Er wordt niet zo snel gestrooid in onze straat en als ik er niet perse uit hoef dan ga ik ook niet. En als het wel moet dan gaat het best hoor maar nu hoefde ik alleen maar te lopen met Ysja en dat gaat prima vanuit huis.

We hebben woensdag een heel leuk, klein, Sinterklaasfeestje gevierd. Iedereen weet wel dat kinderen vanaf een jaar of 11 ook hulpsinterklaas mogen zijn en wij trekken nu alweer een paar jaar lootjes en maken dan elk een surprise met cadeautje en een gedicht. Telkens is het weer leuk om te zien hoe creatief iedereen er mee bezig is en dat het dichten heus wel lukt als je er even voor gaat zitten.

Ik brei nu heel fanatiek aan de rode opdracht trui, hij is bijna af. Verder ben ik begonnen met een best wel lastige sjaal van garen wat ik op de handwerkbeurs in Zwolle heb gekocht. Ik heb nog maar een paar toeren gebreid en vooral het eerste stuk vind ik lastig. Althans: je moet goed opletten en goed kunnen tellen. Ook brei ik geregeld een stukje aan de sjaal voor de kantbrei workshop, we hebben namelijk ‘huiswerk’ en dat is een bepaald aantal herhalingen van het eerste patroon. Bij de volgende workshop gaan we over op een ander patroontje. Volgende keer zal ik wat foto’s laten zien van beide sjaals.

5 thoughts on “Winterse plaatjes

Geef een reactie

